Behandeling

Na de eerste intake en het onderzoek wordt er een passend behandelplan opgesteld. De behandeling bestaat uit een (combinatie) van de volgende vormen:

Met massage kun je de spieren laten ontspannen of juist activeren. De doorbloeding neemt toe en pijnklachten worden verminderd. Door massage kunnen afvalstoffen sneller worden afgevoerd.

Triggerpoints zijn pijnlijke verhardingen in een spier. Uw hond of paard kan hier veel last van hebben, de pijnpunten kunnen (uitstralende) pijn, bewegingsbeperking, stijfheid of krachtverlies veroorzaken. ​Bij de therapie worden de punten door compressie geïnactiveerd en met rekoefeningen wordt geprobeerd om de spierlengte weer te normaliseren.

Na operatie of na een blessure zijn gewrichten vaak stijf of beperkt. Met mobilisatietechnieken maak ik de gewrichten weer soepel. Daarnaast verbeteren de mobilisaties het gewrichtsgevoel en spiergevoel.

Lasertherapie wordt onder andere ingezet bij blessures van spieren/pezen of bij wonden. Het herstel van weefsel wordt bevorderd en hierdoor wordt het genezingsproces versneld. Tevens zorgt laser voor een pijnvermindering, verhoogde activiteit van het lymfestelsel en vermindering van zwelling.

Tapen kan als onderdeel van behandeling in worden gezet bij diverse spier/peesklachten, orthopedische of neurologische klachten, maar kan ook de lymfedrainage stimuleren. De tape is speciaal ontwikkeld om op een (korte) vacht te blijven plakken.

Voor verbetering van coördinatie en balans, maar ook voor het vergroten van spierkracht. Oefeningen worden ingezet bij revalidatie of kunnen preventief worden ingezet.​

Triggerpoint therapie

Mobilisaties